Besökare

tisdag 24 januari 2012

Allt ont kompenseras med gott!

Snön är verkligen ljuvlig. Njuter det gör vi. Idra möjligtvis fryser mer än njuter;)
Idag var vi ute i skogen och kameran var med. Härligt med soliga vinter dagar. Mer kort kommer längre ner!:)

Igår kväll fick vi besök av sambons mamma och styvfar så då vart det tid för lite större städning och smart som jag är;) fotade jag lite när det såg OK ut här hemma:)


Här ovanför har vi vardagsrummet med utgång till inglasad altan.

Detta är våran hall. Till vänster är trappan ner, till höger vardagsrummet och rakt fram köket.


Det mysiga lilla köket:)


Inför köket finns vårat Master Bedroom ;)


Ja som ni ser är det underliga färger och väldigt få gardiner men det ni även kanske ser är att vi trivs GÖR BRA:)




I söndags efter jobbet åkte vi till våran terapeut ute på Mjörn. Båda de svarta töserna var med då Mindi har spytt massor den sista tiden!

Hade tur och kunde gå tidigare från jobbet plus att Carolin var så snäll som tog emot mig på en söndag kväll. Hemskt mycket uppskattat!


Båda töserna fick komma med in i deras härliga uppvärmda ute rum där de dessutom hade två nymfparakiter som vissla och prata hela kvällen:)
Mindi fick börja för att visa vägen för fröken D;)
Mindi ville gärna att hennes mage skulle få vara orörd, men sakta men säkert blev det bättre och bättre för henne och helt plötsligt så både fiser och rapar hon samtidigt typ*hehe* och allt var himla härligt efter det enligt henne själv.
Pga hennes operationer har hon bildat en hel del ärrvävnad som stramar och trycker på resterande vävnad i magen så tjocktarmens nedre del(höger sida) trycktes ut och skapade stor spänning. Kan tänka mig att det var en stor lättnad för henne:)
På henne skall jag fortsätta ge tre måltider om dagen för att underlätta för hela systemet!


För fröken D gick det oxå väldigt bra! Hon hade spanat över området, hälsat på Carolin med massa pussar och lagt sig ner när det var hennes tur. Mycket bra tajmat:)

Carolin börjar titta på henne ståendes och det första hon säger; "Denna damen har växt fort va?" Å det gjorde hon ju verkligen när hon var liten.
Se låter hon även mig känna på det hon hittar och när man vet var och efter vad man skall känna kände jag det med.
Hon var sne i korset och hade en S-formad kropp. Någon gång har allt börjat i höger bak, hennes utåt tåiga fot redan sedan unghund, som gett en ojämn muskulatur och belastat även vänster fram. Därav hältan.


Vilken lättnad jag kände. Så som jag oroat mig att det skulle vara gör allvarligt. Detta är ju ändå rätt "lätt" att ordna till.

Så vi fick lite vila ordinerat här i början, sen börja uppbyggandet av musklerna på rätt plats men komma ihåg att hon lätt kan få mjölksyra nu i början, börja simma och köra våran stå träning som Therese visade oss för läääänge sen men inte gick så bra då.
Carolin förklara att det var inte möjligt för henne att klara den då pga korset, men nu så;)

Hon rekomendera mig att hålla henne väl musklad i bak med tanke på den långa ryggen och a.. simning är ju rätt bra till allt så;) Förutom plånboken då!



Efter dagens runda, som nog var ngt kall för lill fröken blödde hon inte bara från tassen utan även svanstippen. HALÅ ELLER*haha* De var extremt lite, men ändå... Va e det för fel*haha*


Dixi var iaf överlycklig för att få springa litte. Har ju vart stilla i fyra dagar*vet ni vad!*

Blev ingen lång runda, sammanlagt 4km men då är ju mer än hälften upp och nedvärmning, bara för att ta det lite försiktigt! Skall verkligen vara gör gör gör noga med värmning från och med nu!

Ser ni faraohunden i skogen?:)


Idra stretar som vanligt när hon är kopplad:P


Snömonstret attackerar!

Ännu bättre blev dagen när man får ett samtal från kommande chef på det nya gruppboendet som skall öppna mars/april som jag sökt till. Ansökan gick ut igår och idag blev jag kallad till intervju som går av stapeln på fredag*woohoo* Håll nu tummarna!
För att fortsätta höjja egot skickades deluppgift tre i medicin grund in idag! Bara fem kvar och 1,5 kurser;)


Nu skall jag göra mig iordning för jobb. Ända från 15 idag till 9 imorgon bitti. Men det innebär ju som jag och Patricia konstatera att båda idag och imorgon har jag dagens bättre hälft tillgodo:)

/Ina

Inga kommentarer: