Besökare

onsdag 11 januari 2012

Snön kom och den försvann:(

Är det inte underbart att vakna upp av mobilen och ha ett mms från älsklingen med text:)

Snyggt kört med trucken:)
Upp och hoppa blev det. Snön låg på backen i ca en dm. Älska!!!
Besök på veterinär stationen för mat handling till Mindi och vägning av de svarta. Har tyckt att Dixi gått ner och Mindi har ju hållt sig väldigt slim, men vill inte att hon går ner mer så jag väger dem regelbundet, men nu var det ett tag sen.
Dixi vägdes när hon skadades och två veckor efter. Under de två veckorna koppel rastades hon runt huset typ, men fick fortfarande full mängd mat MEN tappade 0,5kg. Alla mukkler försvann:( Men igår vägde hon mer än hon gjort tidigare nämligen 31,8kg så mukklerna är allt tillbaka för smal är hon fortfarande!:)


Underbart med orörd snö. Endast skogens djur har trampat före oss!


Mindi hade tappat 0,3 sen i oktober så hon skall fortsätta på fullt mått här ett tag så får vi se. Lilla fröken ligger endast på 26,6kg. Så sett mår hon väldans bra för tillfället så över 27 skall hon inte ändå:P

Efteråt blev det ett besök till vårdcentralen på skogslyckan. Nu skall ni få höra på något GÖR SKOJ!
Sedan april 2010 har jag haft problem med andningen. Främst på nätterna. I höstas(något sent kan man tycka :P) gick jag till läkarn och fick lämna blod för allergi utredning.
Jag hoppades/trodde att det var lägenheten men hade ingen allergi mot mögel eller kvalster men däremot lite mot pollen och mycket mot hund. JAHA.. Allergisk mot hundar med tre stycken i familjen:)
Läkarn fråga om hundarna stannar, självklart svara ja och hon började skriva ut medicin;)
Så igår var jag och kollade andningen/lungorna och allt var bra med min medicin dos. Har inga symtom alls sen jag börja. Gör gott, men känns litte sisådär med kortison, men men....

Efteråt åkte vi upp till Kurveröd och promenera 5km runda. Orörd snö del vis. Ibland endast rörd av skogens djur. Solen sken in mellan träden och vi alla njöt! Underbart!


Sen vart det hem och svida om, fylla magen och bege sig till jobbet för kvällspass.
Nu är det onsdag och kl 11 börjar APT:et med efter följande kvällspass så det blir inte mycke gjort för hundarna idag inte! Men är ledig hela helgen så då skall vi ut på massor:)


Ha en underbar onsdag!
/Ina

Inga kommentarer: