Besökare

fredag 27 januari 2012

...och allt gott har ngt ont med sig!

Onsdagen flöt på lugnt efter att jag kom hem från jobbet på morgonen. Hade en väldigt harmonisk dag hemma med film i sängen:), promenader i snön som fortfarande härligt ligger kvar på marken:), mys med sambon och givetvis massa gos med hundarna.

Dixi fick, troligtvis, lite för avancerad promenad. Inte långt, men väldigt mycket ris så därmed blir det ju mycket tramp för ben och rygg.
Hon har efter detta slickat sig väldigt mycket på de onda benen.
Det resulterade att vi på torsdagen tog sovmorgon, endast en koppel runda allihopa och sen bar det iväg till jobbet igen. 2,5 tidigare än ordinare tid för jag gick inte lite extra.
Det innebar även att jag hade två timmars tid på I17 att bara sitta och läsa alla delar som gäller för de två kommande deluppgifterna. Allt utom delen om diabetes hann jag läsa, men den delen känner jag att jag kan ganska bra i och med att jag precis gjort prov och fått delegation för insulin så. I helgen skall jag försöka få dessa två uppgifter färdiga. Då kommer jag vara stolt;)

Efter jobbet igår fick jag svänga inom krogen. Sambon var på after work med fråge quiz. Verkar va väldigt checkt och trevligt!
Väl hemma har tv3play det så super bra att de sänder revenge avsnitten gratis direkt efter de gått på tv:en så i och med att jag missa det på tv:en kunde jag direkt se det efteråt. I sängen med dator i knät:) Rekomenderar serien. Gillar den!
Lite annorlunda med snövit(Once upon a time) på kanalfem. Vet inte vad jag tycker än:P
Innan John Blund infann sig var jag tvungen och älta alla farhågor för dagens intervju. Men vad skulle jag kunna göra åt dem 23.00 kvällen innan;)

Upp tidigt, ut med dogsen och sen ge dem mat för att sen fara till jobbet för ett dags pass. Sen sambon gick över till dag får tyvärr hundarna vara själva länge dessa dagar, men de verkar inte gå nöd alls. Just nu ligger alla här i sängen bredvid mig och Dixi och Idra kramas:)

Ja, efter jobbet bar det då iväg till intervjun. Jätte glad att man blitt kallad, mindre glad efter intervjun. Kändes gör dåligt:( Kände inte att jag hade svar nog/tillräckligt på alla hennes mer eller mindre konstiga/avancerade frågor. Hon verkar iaf vara en bra person, alla säger att jag fått bra referenser, men vad gör det om man ger ett dåligt första intryck*suck*
Ja ja.. Det e bara att härda ut i 2-3 veckor, alltså till v.6-7. Sen kommer beskedet. Eventuell anställning är redan v.11 så det går fort i så fall.

Väl hemma igen har det vart lugnt och åter lugnt. Vilo dag för dogsen för matte orkar inget. Är mentalt trött idag. Både för arbetstiden, intervjun men även för annan sak som påverkar en starkt! Men men... Det är bara att le och se glad ut så är allt frid och fröjd sen!

Imorgon får vi nog besök:)
/Ina

Inga kommentarer: