Besökare

torsdag 5 januari 2012

My Dog 2012

Ja så var det den årliga My Dog starten idag! Lilla kameran var faktiskt med i väskan, men de är ännu sämre än förra inläggets kort som kommer ifrån mobilen så jag tänker inte ens lägga ut dem. Skamligt är vad det är;) Så helt enkelt.. System kameran måste börja åka med runt igen. Flytta ut platsliggningen från innerskåpet till minst bilen ;) Eller vad säger du Patricia;)

Jo, dagen startade strax före sex. Sista jag kollade på klockan innan jag väl somna stod den på 01.50 så det vart inte många timmar sömn*hm* Avtalat med Ela som skulle följa med att vi skulle dubbelkolla uppstigningen strax efter sex.
Men tiden flöt på och klockan hann bli lite mer än lite över sex, närmare tjugo över sex och tjugo i sju skulle vi båda lämna hemmen. Panik ringde, inget svar. Ringde ingen, inget svar men som kom samtalet. Hon hade försovit sig. Attans!
Men snabb som en pil var hon och vi kom allt iväg till sju ändå tror jag:)
Mötte Tina och Marika vid blomsterlandet. De skulle oxå ner och Tina skulle tävla lydnad!
Färden tog fart men i Kungälv tog det bom stopp. MEGA KÖ*suck* Visade sig vara en olycka så köerna släppte en bit innan bäckebol som tur var, fick plats med bilen på översta planet i fokus huset och in kom vi på smidigaste sättet *tihi*

Sprang runt som gnuar och försökte leta upp Kungliga Hundars monter innan själva utställningen skulle börja och tillslut hitta vi den(trots vi gått förbi den minst en gång innan :P) och det fanns tävlingspåsar kvar:)
De har nämligen utlyst en mycket smart reklam tävling. 200 påsar delades ut med lite tuggben i till dogsen. Sen skall man bära runt denna tydligt under mässan och hoppas bli fotad av deras detektiver;) Och blir man sen den vinnande vinner man massa fina priser:)
Dessutom tror jag, till 99%, att Ela blev fotad:) Annars vet jag inte vad den damen tog kort på ;)

9.00 började bedömningen på både whippetar och hoffar så vi delade oss. Dagens domare höll hårt i priserna och inte ett enda hp eller ck delades ut till de 8-10st deltagarna. Det är spännande hur samma domare kan bedömma samma tik totalt olika med endast 4månaders mellan rum och då peka ut en avgörande detalj som garanterat fanns där redan då. Spännande;)
Så ingen bästa tik eller bästa hane blev det. Men många funderingar och spekulationer om hur den "nya" bedömningen faktiskt går till blev det, men det redde vi ut tillslut med hjälp av katalogen:) Fast är inte så säker på att alla ringsekreterare eller domare har sten koll på det ;)

Efter hoffarna gick jag och moder till lydnads ringen för att kolla om Tina hann i tid till lydnaden med tanke på att de oxå satt fast i köerna i Kungälv. Men de hade hunnit men tyvärr nollat båda gruppmomenten. Hur det gick sen vet jag inte ännu... Det återstår och se vad deras blogg säger:)

Omkring vandring runt alla stånd blev det självfallet, men hade ingen direkt lust till att gräva djupare i vad de hade att erbjuda. Blev snacks till hundarna och så löste jag ut Mindis intjänade inteckningskort(ett hade dessutom hunnit gå ut:P) så vi fick med en hund pläd i tjock modell och en tunn, mjuk hund säng med kanter.

Skulle ha hunnit titta på både gammal arbetskamrat debut med sin lilla valp Selma plus att klubbkamraten Maria med rottisen Kita skulle debutera tillsammans i ringen, men båda missade jag. Hoppas det gick bra för er!

Däremot tittade vi på Anneli och Yra´s proffsiga uppvisning. De sköter det snyggt, men domaren önskade lite mer entusiasm från Yra :P så det blev "bara" excellent idag.
Allra mest roligast med dagen var att jag fick tillbaka lusten att ställa hund igen:) Den har inte funnits där på länge, men nu så:)
Så nu skall jag surfa vidare och kolla litte utställningar och plocka ut några värda att titta närmre på och försöka åka på:) Idra måste ju självfallet debutera i år oxå:)

Nu när jag kom hem mötte jag husse i dörren som var på väg till jobbet och jag tog alla tre hundarna på en timmes runda i skogen. Nu börjar det mörkna och jag skall gotta mig med mumsig kaka som står i frysen. Gissa vad ;)

Ha en fortsatt bra torsdag!
Ina

Inga kommentarer: