Besökare

söndag 15 januari 2012

Årets första, lite större, hoffe träff:)

I fredags var det den hemskaste dagen som kan vara. Fredagen den 13:e *tihi* Nej då, vi hade allt en väldans bra dag!
Först tog vi en sväng i skogen "ovanför" Tureborg typ.



Att utnyttja sitt platserna för att hoppa upp på för att få godis är toppen tycker dogsen!

Efteråt åkte vi vidare till Uddevalla BK. Började med Dixi med en liten kedja. En ingång, ett återhopp över hindret med fem plankor och ett ganske långt fritt följ program och sedan belöning. Hon gjorde allt super!!!!!! Härligt!
Sen blev det lite mer hopp träning på 6 plankor, framförgående och även stoppet i det, fritt följ språng marsch, fart ingångar.... A det var väll det:)
Sen fick Mindi komma ut för lite rally skyltar och även hinder skyltarna och skyltarna där man skall vistas på höger sida. Funkar sketa bra hittills och ser fram emot starter i vår:)

Igår blev det date med Anneli för agility och det var kul som alltid sa Mindi men det märktes att hon var inte lika pigg som hon brukar. Sen om det var pga just den övningen det är ju svårt att säga. Det blev iaf träning på att kunna få ut dem ifrån en, lyssna och följa signaler och slalom träning med förare var som:) Duktig tös!
Efteråt blev det en 6km runda tillsammans med Ela och töserna här i Lane. Mycket trevligt!

På kvällen vart jag och sambon in till Uddevalla och åt på Thai*mumma* och sen såg vi på Sherlock Holmes på bio. Mycket trevligt!

Idag var det årets första lite större hoffe träff på Kungälv BK. Kallt, frost och uppehåll med INGEN vind. Underbart helt enkelt!
Dagen kan sammanfattas med denna dåliga bild här under*haha*



Dixi var på G med munnen kan jag säga!
Vi startade med en kedja och jag kan tänka mig att jag fick fram lite nervös känslor för hon gnagde och studsade massor. Eller så var det ngt annat :P

Vi startade med en ingång som var med fin attityd och ok posititon och med bra kontakt. Tävlingsbelöning efter det.
Sen en halv taskig transport till hindret för ett återhopp över 60cm. Idag gjorde hon ngt hon aldrig gjort förut. Hon smög efter mig när jag passerat hindret men glädjande nog tog hon sig över hindret med en fin ingång ist för att springa bredvid iaf:)
Fortsatte vidare till ett framförgående. Anade tjyv i fotgåendet så gjorde en halvhalt, men fick ist dubbelkommando ut. Lite vingligt å så där, men framåt tog vi oss och på det en tävlingsbelöning(med bitningar*ler*). Ställde sen upp för linförighet. Lite dålig kontakt, rätt okej position förutom i språnget som var studsigt. Sen blev det en tävlingsbelöning där hon bet mig rejält så jag nästan skrek på henne*ler* och sen kom leksaken. Min hispiga energi fyllda tös. Vad skall det bli av dig ;)


ALLA KORT HÄR NERE ÄR TAGNA AV PATRICIA JOHANSSON

Testade även två vändor över deras låga stege. Det var helt OK tyckte Dixi och kunde även ta ett steg på nedåt hållet:)


Sen blev det stor störningsträning i apporteringen av mamma i form av höga falsett kommendera och det ryckte i hela Dixi, men hon satt med flera belöningar:)
Körde även störningsträning i kvarsitt både med kommendering, med mig i rörelse och med leksak. Med leksaken är hon duktig för den har vi tränat på tidigare. Upplevde att hon hade dåliga starter idag, men kan ju även vart trötthet pga sista passet å så.

Det blev gemensam platsliggning och fröken låg gör bra:) Avslutade med en budföring med Björn med hög fokus på att hon skulle vara kvar tills kommando och det lyckades:) Tack alla för all hjälp!

Mamma körde pallen, ingångar, linförighet och följsamhet med fröken Lycka. Gör härligt och se alla framgångar:)

För första gången för vår del hade vi träning ihop med Thore och Elsa. Fin kontakt har de och samspelet ökar för varje gång enligt de andra:) Kul med ny i gänget:)

Just det ja.. Dixi fick ett spår av kära mor. Inte så långt, fyra pinnar och vänster vinklar med en liggtid på närmre 90min. Spårade väldigt försiktigt/metodiskt som hon gör när andra har lagt. Eller är det liggtiden som påverkar det? Första pinnen notera hon och gick över, jag höll emot och hon kom och vände hos mig och gick sen ut och plocka den. Resterande tre plocka hon direkt. Duktig tös! Tack mamma för hjälpen!

Ingela, Ralf och Aramis var med idag. Det var länge sen!

De körde bland annat budföring och lydnads ettan.



Tack Patricia för korten! Å tack allihopa för en super trevlig dag!
Nu ser vi fram emot om två veckor igen:)

/Ina

Inga kommentarer: